Świątynia Wat Arun, targ amuletów i ulica Khao San – kolejny dzień w Bangkoku

Wsiadamy do tuk tuka. Zosia już się przyzwyczaiła do szalonej jazdy ulicami Bangkoku, a my do tego, że z kierowcami tuk tuków trzeba się targować. Normalnie tego nie lubimy, a na myśl o jakimś arabskim bazarze aż nas trzęsie. Z Tajami jednak jest jakoś prościej. Może dlatego, że jesteśmy zwolennikami sytuacji win – win i nie walczymy do upadłego o każde 10 batów (1 złoty). Po prostu nie chcemy dać się ewidentnie naciągnąć […]

Czytaj dalej

Pałac Królewski i Leżący Budda w Wat Pho – najważniejsze zabytki Starego Miasta w Bangkoku

Po kilkunastogodzinnym odsypianiu podróży i wieczorze pełnym wrażeń w Chińskiej Dzielnicy wyszliśmy na gwarną ulicę Yaowarat, w poszukiwaniu mango sticky rice właśnie tego tajskiego przysmaku uznawanego za najlepszy deser świata (przepis znajdziecie tu). Z uśmiechem na ustach odmawialiśmy więc kolejnym kierowcom tuk tuków zapraszających nas na swój pokład. Nie dlatego, że naczytaliśmy się że w Tajlandii wszyscy są zawsze uśmiechnięci, więc nie chcieliśmy odbiegać od normy. Po prostu, ten głośny i zatłoczony Bangkok nam […]

Przepis na tajski deser – mango sticky rice

Ryż kleisty z mango. Mówi się o nim, że to najlepszy deser świata. Połączenie słodkiego, kremowego ryżu, soczystego mango, słodko-słonego sosu z mleczka kokosowego i chrupiących ziarenek prażonej fasolki mung. Jedząc go pierwszy raz w Tajlandii nie sposób się w nim nie zakochać. Tę miłość można z powodzeniem przenieść na polskie warunki, bo przygotowanie tego dania jest proste a potrzebnych składników nie jest wiele. Do przygotowania mango sticky rice potrzebna […]

Pierwsze wrażenia z Bangkoku i zwiedzanie Dzielnicy Chińskiej

Długo czekałem na to spotkanie. Nie udało się w podróży poślubnej. Zabrakło odwagi, gdy pierwszy raz zdecydowaliśmy się lecieć z Zuzią poza Europę stawiając wtedy na bezpieczniej brzmiącą opcję zwaną Japonią. Ale cały czas o niej myślałem. O Azji Południowo – Wschodniej. Wyobrażałem sobie ten gorący i wilgotny pocałunek powietrza, częściej określanie mniej subtelnie jako uderzenie mokrą szmatą w twarz. I wreszcie tu jesteśmy. Bangkok. Wrota do tej części świata. […]

Z Mcchety aż pod Kazbek szlakiem Gruzińskiej Drogi Wojennej

Pomyśl o Gruzji. Jaki obrazek pojawia Ci się przed oczami na myśl o tym kraju? Nawet jeśli jeszcze niewiele wiesz o tym kaukaskim kraju to pewnie kojarzysz nazwę Kazbek. I gdzieś przelotnie mignęło Ci zdjęcie z samotnym klasztorem stojącym na wzgórzu z wysokimi szczytami Kaukazu w tle. To najprawdopodobniej jedno z najczęściej fotografowanych miejsc w Gruzji. Planując trasę staram się w miarę możliwości zostawić na koniec jakiś mocny akcent zapadający w pamięć. […]

Czytaj dalej

Witaj Leuven, miło cię znów zobaczyć!

To nie tak miało być. Tekst o Leuven powinienem napisać siedząc wieczorami na Oude Markt, słuchając wesołego gwaru wymieszanego z muzyką płynącą z wielu stron i popijając mojego ulubionego Duvla. A potem jeszcze może Kwaka. I koniecznie wiśniowego Krieka. Tymczasem minął rok od naszej BemVoyage’owej podróży do Belgii, zanim usiadłem nad wpisem. W domu, na kanapie. W takich okolicznościach nawet Duvel nie smakuje już tak samo. Czegoś brakuje. Tego niezwykłego klimatu Leuven, który sprawia, że to miasto […]

Kachetia – kraina wina, monastyrów i romantycznego Signagi

Znane powiedzenie głosi „Kto nie zna Kachetii, nie zna Gruzji”. Region ten, którego sercem jest równina Alazani, to winnice. A wino jest elementem gruzińskiej tożsamości narodowej, na jego cześć śpiewane są pieśni a w klasztorach uwiecznia się ten szlachetny trunek na malowidłach ściennych. Jednak Kachetia ma do zaoferowania jeszcze więcej. Malownicze pustkowia wokół klasztoru Dawid Garedża czy trudno dostępny Park Narodowy Waszlowani, romantyczne miasteczko Signagi, majestatyczną […]

Czytaj dalej

Gruzińskie wina z kwewri – osiem tysięcy lat tradycji

W dolinie Alazani, sercu Kachetii, uprawy winorośli ciągną się kilometrami. Na każdym kroku widać tabliczki z napisem wine route zapraszające do winnic oferujących zwiedzanie i degustację. W Gruzji jest pięć głównych regionów uprawy winorośli, oprócz Kachetii  Kartilia, Imeretia, Racza i wybrzeże Morza Czarnego. Jednak to właśnie region położony na wschodzie kraju jest największym producentem wina (70% produkcji krajowej) oraz kolebką tradycji winiarskiej w Gruzji. 8 tysięcy lat tradycji […]

Kuchnia gruzińska i 15 rzeczy które warto zjeść w Gruzji

Kuchnia gruzińska pełna jest dań z mąki, serów, bakłażanów i pomidorów, ziemniaków, fasoli, orzechów, mięsa i całego mnóstwa kolendry. Dania są proste, chłopskie, ciężkie i sycące, zawsze przygotowywane z sercem, bo kuchnia jest częścią gruzińskiej tożsamości i Gruzini do jedzenia przywiązują ogromną wagę. Nie chodzi tyle o najedzenie się, ale o dzielenie się tym jedzeniem z rodziną i znajomymi przy wspólnym stole. Sami mieliśmy okazję doświadczyć tej gruzińskiej gościnności, […]

Gdzie nocować w Gruzji – sprawdzone hotele, pensjonaty i apartamenty

W trakcie planowania wyjazdu do Gruzji naczytaliśmy się trochę niepochlebnych opinii o tamtejszych noclegach, a główne zarzuty które się przewijały to niezgodność opisu oferty i zdjęć z rzeczywistością. W głowie zapaliła się pomarańczowa lampka i tym bardziej przyłożyłem się do selekcji, czytając opinie innych o różnych hotelach i apartamentach na wynajem. Myślę, że trafiliśmy naprawdę nieźle więc korzystajcie z naszych propozycji. Zanim jednak przejdziemy do sedna określimy mniej więcej nasze standardowe oczekiwania: […]

Polub nas na Facebooku i bądź zawsze na bieżąco