Spacer kanionem Wadi Numeirah – Jordania poza szlakiem

Spędzając w Jordanii dwa tygodnie mieliśmy czas by poszukać i odwiedzić także miejsca pomijane przez masową turystykę. Tak na przykład spędziliśmy trochę czasu w Małej Petrze, gdzie docierają jedynie nieliczni. Jednak prawdziwym odkryciem, taką niemalże terra incognita okazał się kanion Wadi Numeirah, którego próżno szukać w przewodnikach po Jordanii. A co najlepsze, by odwiedzić Wadi Numeirah wcale nie trzeba zbaczać z głównych szlaków. Wręcz przeciwnie, wejście do kanionu leży ledwie […]

Pustynia Wadi Rum dniem i nocą – beduiński obóz i wycieczka jeepem po Marsie

Niedawno, w krótkim odstępie czasu obejrzeliśmy Marsjanina i Diunę. Co łączy te dwa filmy? Niesamowite zdjęcia. A żeby znaleźć się w okolicznościach przyrody takich jak Matt Damon wcale nie trzeba lecieć na Marsa. Wystarczy bilet do Jordanii! Petra zawiesiła poprzeczkę wysoko. W końcu to jeden z siedmiu Nowych Cudów Świata, który zachwyci nawet najbardziej wymagających. Jednak zaledwie kilkadziesiąt kilometrów dalej na południowym krańcu Królestwa Jordanii znajduje się miejsce nie mniej […]

Mała Petra w dolinie Wadi Musa

Lubimy odwiedzać takie miejsca jak Mała Petra. Mniej znane, nie mieszczące się w zestawieniach must see, którym przewodniki poświęcają dwa zdania albo w ogóle je pomijają, tylko dlatego że w okolicy są zabytki znacznie większego kalibru. Mała Petra nie jest oczywiście tak spektakularna jak oddalona o 10 km „ta słynna” Petra, ale dzięki temu nie jest również oblegana przez rzesze turystów. Gdy podjeżdżamy na parking widzimy zaledwie kilka aut. Mała Petra […]

Czytaj dalej

Petra – tajemnicze miasto wykute w skałach

Miejscowość Wadi Musa na pierwszy rzut oka nie wyróżnia się niczym szczególnym. Początek ścieżki  rozpoczynającej się przy Visitor Center prowadzący przez skalne pustkowie również nie zapowiada niczego spektakularnego. Niejako na zachętę dostajemy Grobowiec Obelisków, ale to zdecydowanie za mało. Chcemy znacznie więcej. I wtedy, po przejściu ok. 1 kilometra, przenosimy się do innego świata. Wąwóz Al Sik – przejście to ukrytego świata Wchodzimy w wąwóz Al Sik. Po obu […]

Morze Martwe – ciekawostki, atrakcje i hotele na jordańskim wybrzeżu

Kiedy Ryanair uruchomił bezpośrednie połączenie z Krakowa do Ammanu wiedzieliśmy, że Jordania będzie jednym z naszych najbliższych kierunków podróży. Przez lata niedoceniany kraj był postrzegany jedynie jako dodatek, miejsce wycieczek fakultatywnych dla osób spędzających urlop w Egipcie czy Izraelu. To powoli się zmienia, ale gdy mówiliśmy, że lecimy do Jordanii na dwa tygodnie sporo osób nie kryło zdziwienia. Z jednej strony Jordania ma sporo do zaoferowania. Z drugiej to my po ostatnich wyprawach, gdzie […]

Czytaj dalej
Polub nas na Facebooku i bądź zawsze na bieżąco